https://www.heiper.nl/veiligheidsmaatregel/_382_n__29_NL_152
088 434 737 0 ondersteuning@heiper.nl Klantportaal
 
Heiper ICT

Veiligheidsmaatregel

Wat wij al een ruimte tijd doen is bewaken/ monitoren wanneer er onjuiste login pogingen worden gedaan aan een (uw) server(s). Wanneer dit namelijk in hoge mate gebeurd zien we dit als hack poging. Wanneer dit er in een korte tijd erg veel zijn krijgen we hier een signaal van en kunnen we actie ondernemen. Een actie zou bijvoorbeeld kunnen zijn om het IP-adres waar de login pogingen vanaf gedaan zijn te blokkeren.

Omdat er een enorme toename is in het aantal (onterechte/ niet valide) pogingen dat er gedaan wordt om in te loggen hebben we besloten voor een proactieve aanpak. Dit betekend dat we bij alle servers per definitie alle IP-adressen blokkeren voor login middels RDP (Remote Desktop). We stellen dan alleen de IP-adressen van de server omgeving zelf (interne netwerk) en de IP-adressen van ons zelf (die van Heiper ICT als ICT dienstverlener) open.

Deze maatregel zult u in principe niets van merken. Alleen wanneer er derde partijen zouden zijn die ook gebruik maken van een login vanaf hun eigen netwerk zou dit niet meer werken. Neem dan gerust contact met ons op per e-mailbericht (ondersteuning@heiper.nl) of per telefoon (088 434 737 0). Wij kunnen dan alsnog toegang vertrekken voor deze organisatie.

Ondersteuningsteam Ondersteuning (op afstand)

Om uw computer op afstand over te nemen om werkzaamheden uit te voeren, is het noodzakelijk om Teamviewer*software te downloaden en te starten. Klik hiervoor op de onderstaande knop. Het bestand moet u vervolgens uitvoeren/installeren. Vervolgens Teamviewer opstarten en het ID dat in uw scherm verschijnt doorgeven aan een medewerker van ons ondersteuningsteam.

Support software downloadenSupport software downloaden

*TeamViewer is een programma dat ons ondersteuningsteam gebruikt om een verbinding te kunnen maken met uw computer.