https://www.heiper.nl/onze-oplossingen/office-365/office-365-tips/_520____NL
088 434 737 0 ondersteuning@heiper.nl Klantportaal
 
Heiper ICT

Microsoft Office 365 tips

Tip #1: Gebruik Flow om nog efficiënter samen te werken in documenten!

Tip #2: Gebruik OneNote voor het maken van aantekeningen en actielijstjes!

Tip #3: Samenwerken in Word!
Tip #4: Skype voor bedrijven!
Tip #5: Agenda's delen
Tip #6: Gebruik Bookings als planningssysteem!

 


Tip #1: Gebruik Flow om nog efficiënter samen te werken in documenten!


Flow is een handig programma waarmee je nog meer uit SharePoint kunt halen. Met Flow kun je automatische acties instellen, bijvoorbeeld als er wijzigingen aan documenten gedaan worden via SharePoint.  Zo ben je altijd op de hoogte of er collega’s wijzigingen in een bepaald document hebben gemaakt.
 
Een voorbeeld situatie:
Je werkt samen met twee andere collega’s aan een gezamenlijk Word document. Je wilt graag op de hoogte blijven wanneer een van je collega’s een wijziging in het document heeft gemaakt… Hiervoor kun je in Flow instellen dat je bij elke mutatie een e-mailbericht ontvangt over wie er wanneer een wijziging gemaakt heeft.

Het mooie is dat er tal van templates beschikbaar zijn waardoor het instellen hiervan eenvoudig is.

Zien hoe het werkt? Bekijk hier een Youtube filmpje met een demonstratie!
 
 Wilt u meer weten over samenwerken in Word en andere mogelijkheden in Office 365? Kom dan naar een van onze kennissessies en ontdek wat er allemaal (nog meer) mogelijk is met Office 365!
 
Toch liever direct hulp van een de Microsoft specialisten van Heiper ICT? Neem gerust contact met ons op, we helpen u graag verder!
 

Tip #2: Gebruik OneNote voor het maken van aantekeningen en actielijstjes!

 
OneNote is een programma dat ideaal is om te gebruiken bij het maken van aantekeningen van een presentatie die je bijwoont, het opstellen en bijhouden van een actielijst voor jezelf of om met elkaar wat aantekening te maken op een plaatje. OneNote is een programma van Microsoft dat (net als Word, Excel en PowerPoint) inbegrepen is binnen de Office 365 suite (bij Business, Business Premium, Pro Plus, E3 en E5). Het mooie is dat OneNote beschikbaar is voor je PC, Mac, Tablet, Smartphone (iOs en Android) en zelfs als webapp..en al deze platformen synchroniseren altijd met elkaar! Echt ideaal!
 
Het toevoegen van een extra “pagina” een losse notitie pagina of simpelweg een foto maken met je smartphone en gelijk voorzien van aantekeningen is geen enkel probleem. Even geen internet? Maakt niet uit! Achteraf (wanneer je weer internet hebt) worden je aanpassingen alsnog gesynchroniseerd!
 
Zien hoe het werkt? Bekijk hier een Youtube filmpje met uitleg 
 
Of lees hier de blog van onze accountmanager Koert Krikke.
 
Toch liever hulp van een de Microsoft specialisten van Heiper ICT? Neem gerust contact met ons op, we helpen u graag verder!
 

Tip #3: Samenwerken in Word!

 
Microsoft Word… iedereen kent en gebruikt het eigenlijk wel. Toch zitten er nog tal van (vaak) onbekende handige functies in!
Met meerdere personen (gelijktijdig) werken aan hetzelfde document is daar een voorbeeld van. Wanneer je een Word document gedeeld hebt (via OneDrive of SharePoint) kun je daar gelijktijdig in werken. Je ziet wie erin werkt, waar diegene de cursor heeft en ziet anderen zelfs live typen. Ideaal wanneer je bijvoorbeeld een bespreekverslag van een vergadering opstelt. Zo kan iedereen gelijk meelezen.
 
Zien hoe het werkt? Bekijk hier het Youtube filmpje met een demonstratie!
 
 Wilt u meer weten over samenwerken in Word en andere mogelijkheden in Office 365? Kom dan naar een van onze kennissessies en ontdek wat er allemaal (nog meer) mogelijk is met Office 365!
 
Toch liever direct hulp van een de Microsoft specialisten van Heiper ICT? Neem gerust contact met ons op, we helpen u graag verder!
 

Tip #4: Skype voor bedrijven!

 
Skype voor bedrijven is een chat programma van Microsoft dat (net als Word, Excel en PowerPoint) inbegrepen zit in de Office 365 suite (bij Business, Business Premium, E1, E3 en E5). Eigenlijk is het veel meer dan alleen een chat… Je kunt er mee (video)bellen, chatten en bestanden in delen. Het mooie van Skype voor bedrijven is de integratie met bijvoorbeeld Outlook. Hierdoor kan Skype automatisch instellen of je beschikbaar bent of niet (omdat je bijvoorbeeld een afspraak in je agenda hebt staan). Even niet achter je PC? Dan stuurt Skype alsnog het bericht naar je e-mail toe. Zo hoef je dus nooit iets te missen.
 
 
Toch liever direct hulp van een de Microsoft specialisten van Heiper ICT? Neem gerust contact met ons op, we helpen u graag verder!
 

 


Tip #5: Agenda's delen


De meeste gebruikers zijn bekend met de agenda functionaliteit van Microsoft Outlook. Maar wist je ook dat je agenda’s heel eenvoudig met elkaar kunt delen? Erg handig om bijvoorbeeld de beschikbaarheid van je collega in te zien of om in een overzicht zowel je zakelijke, als ook persoonlijke agenda te hebben. Bij het delen van je agenda adviseren we om dit altijd in de online versie van Outlook (webbased) te doen en daar ook te accepteren! Het mooie van deze functie is dat je hiermee ook op je mobiele devices gelijk de andere agenda’s kunt zien!
 
Zien hoe het werkt? Bekijk hier een Youtube filmpje met een demonstratie.
 
 Wilt u meer weten over agenda's delen en andere mogelijkheden in Office 365? Kom dan naar een van onze kennissessies en ontdek wat er allemaal (nog meer) mogelijk is met Office 365!

Toch liever hulp van een de Microsoft specialisten van Heiper ICT? Neem gerust contact met ons op, we helpen u graag verder!

 


Tip #6: Gebruik Bookings als planningssysteem!


Microsoft Bookings is een online en mobiele app voor bedrijven die services aan klanten op basis van afspraak bieden. Voorbeelden hiervan zijn kappers, tandartsen, hoveniers, juridische ondernemingen en consultants.
 
Bookings heeft drie hoofdonderdelen:
  • Een reserveringspagina waarmee je klanten afspraken kunnen plannen met beschikbare werknemers. Je kunt deze pagina op Facebook tonen of op je eigen website.
  • Webpagina's waar bedrijfseigenaren hun klant voorkeuren kunnen bijhouden, werknemers kunnen plannen, diensten en prijzen opgeven, openingstijden instellen en de schema's voor personeel vastleggen.
  • Een mobiele bedrijfsgerichte app waar bedrijfseigenaren al hun reserveringen kunnen zien, klantenlijsten en contactgegevens kunnen weergegeven en handmatige reserveringen kunnen maken.

Bookings is standaard ingeschakeld voor gebruikers die beschikken over de Office 365 Business Premium, Office Enterprise E3 en E5 abonnementen.

Let op, op E3 en E5 is de functie standaard uitgeschakeld. Deze dient ingeschakeld te worden door een Beheerder.
 
Zoals voor alle Office 365-apps geldt, Bookings is een tegel in het startprogramma voor apps. Klik op de tegel om de app te starten.
De eerste keer dat je de app opent zie je de startpagina, met een navigatiebalk links en drie prominente tegels die je helpen bij het instellen en waarmee nieuwe functies worden geïntroduceerd.
 
Klaar om aan de slag te gaan? Bekijk de volgende video om te zien hoe je Bookings instelt.
 
Wilt u meer weten over Bookings als planningssysteem? Kom dan naar onze kennissessie over processen automatiseren en ontdek wat er allemaal mogelijk is met Bookings!

Toch liever hulp van een de Microsoft specialisten van Heiper ICT? Neem gerust contact met ons op, we helpen u graag verder!
 

 


 

Contactformulier

Ondersteuningsteam Ondersteuning (op afstand)

Om uw computer op afstand over te nemen om werkzaamheden uit te voeren, is het noodzakelijk om Teamviewer*software te downloaden en te starten. Klik hiervoor op de onderstaande knop. Het bestand moet u vervolgens uitvoeren/installeren. Vervolgens Teamviewer opstarten en het ID dat in uw scherm verschijnt doorgeven aan een medewerker van ons ondersteuningsteam.

Support software downloadenSupport software downloaden

*TeamViewer is een programma dat ons ondersteuningsteam gebruikt om een verbinding te kunnen maken met uw computer.