https://www.heiper.nl/beveiliging/e-mailhandtekening/_466____NL
088 434 737 0 ondersteuning@heiper.nl Klantportaal
 

Contact
Versturen

Digitale handtekening bij e-mailberichten

In toenemende mate wordt het van belang om kwaliteit en echtheid van een e-mailbericht aan te tonen. Een e-mail certificaat gebruikt u voor het ondertekenen van e-mailberichten. Met digitale handtekeningen kunt u uw e-mailberichten ondertekenen, en kunnen anderen u versleutelde e-mailberichten sturen. Met deze versleuteling zorgt u ervoor dat alleen de ontvanger het e-mailberichten kan lezen. Voor e-mail encryptie hebben de verzender en de ontvanger een eigen certificaat nodig.

De handtekening geeft zekerheid over de afzender én de inhoud van het bericht. Op deze manier kunt u er zeker van zijn dat de inhoud van het bericht niet onderschept of gewijzigd is. U toont hiermee aan dat een bestand echt van u komt en u voorkomt dat hiermee geknoeid wordt.

Wat kost het?

Om gebruik te kunnen maken van een digitale handtekening, moet er een certificaat worden aangeschaft en eenmalig het e.e.a. door ons ingesteld worden. Dit instellen gebeurt in twee delen.

In de eerste plaats vindt er een uitgebreide validatie plaats. Is de organisatie wel wie ze zegt te zijn, kloppen de bedrijfsgegevens? Aan dit traject hebben we ongeveer twee uur werk en kunnen we vanuit ons kantoor aansturen. Dit proces kan tot twee werkdagen in beslag nemen. Wanneer de validatie geslaagd is kan de handtekening op de gewenst e-mailadressen toegepast worden.

In de tweede plaats, na de validatie, gaan we de handtekening toepassen (per e-mailadres).  Dit doen we het liefst op locatie bij de klant omdat ook tablet en smartphone ingesteld / aangepast moeten worden. Per e-mailadres hebben we ongeveer een half uur werk.

Gedurende al deze werkzaamheden zal er geen onderbreking plaatsvinden. De e-mail blijft gewoon werken, zowel inkomend als uitgaand.

Neem gerust contact met ons op, wij doen u graag een (vrijblijvend) voorstel.

Ondersteuningsteam Ondersteuning (op afstand)

Om uw computer op afstand over te nemen om werkzaamheden uit te voeren, is het noodzakelijk om Teamviewer*software te downloaden en te starten. Klik hiervoor op de onderstaande knop. Het bestand moet u vervolgens uitvoeren/installeren. Vervolgens Teamviewer opstarten en het ID dat in uw scherm verschijnt doorgeven aan een medewerker van ons ondersteuningsteam.

Ondersteuning op afstand software downloadenOndersteuningssoftware om met het systeem te verbinden

*TeamViewer is een programma dat ons ondersteuningsteam gebruikt om een verbinding te kunnen maken met uw computer.