https://www.heiper.nl/beveiliging/back-up/_420____NL
088 434 737 0 ondersteuning@heiper.nl Klantportaal
 

Back-up: alle data veilig op een externe plek

Back-up is één van de belangrijkste zaken in een betrouwbare en hoogwaardige ICT-situatie. Echter, pas wanneer het misgaat wordt de noodzaak van een goede back-up duidelijk. Voor “had ik maar…” is het dan te laat, want een harde schijf-crash, diefstal, brand of het per ongeluk verwijderen van belangrijke bestanden laat zich niet meer terugdraaien. Wees dit voor, en kies voor een betrouwbare online back-upoplossing via Heiper.

Hoe werkt online back-up via Heiper?

Met de Heiper online back-updienst wordt elke dag op een vastgesteld tijdstip automatisch een back-up gemaakt aan de hand van een door uw gekozen back-upselectie. U heeft er geen omkijken meer naar en hoeft niet meer elke dag tapes te wisselen. Bij de Heiper online back-updienst neemt u een bepaalde bundel opslagruimte af, afhankelijk van de grootte van uw selectie aan data. U kunt daarna zelf bepalen hoeveel back-ups u wilt bewaren. Tevens krijgt u na elke back-up een rapportagemail toegestuurd waarmee u perfect de status van uw back-up kunt volgen.

De voordelen van online back-up zijn legio

  • Geen aanschafkosten meer van dure back-updrives, back-upprogrammatuur, losse media en cleaning tapes;
  • Online back-uptechnologie is vele malen betrouwbaarder dan back-uppen naar een medium zoals tapes;
  • Snel terughalen van bestanden of mappen m.b.v. de gebruiksvriendelijke en Nederlandstalige Heiper online back-up client;
  • Data-opslag in zwaar beveiligd datacentrum Serverius;
  • Uw kostbare informatie wordt veilig bewaard in een brandveilige omgeving met een strenge toegangscontrole en met constant de juiste temperatuur;
  • Extra volledige kopie van alle data van de primaire locatie. Deze wordt permanent geback-upt op een tweede locatie - alles via een 128-bit encryptie.

Welke back-ups zijn mogelijk?

De volgende services worden ondersteund door Heiper online back-up:

  • Bestandsback-up;
  • Image back-up;
  • Microsoft Exchange information store;
  • Microsoft Exchange mailboxes (optie);
  • Microsoft SQL Server;
  • Oracle;
  • Lotus Domino / Notes;
  • MySQL;
  • Volume Shadow Copy / System State.
Ondersteuningsteam Ondersteuning (op afstand)

Om uw computer op afstand over te nemen om werkzaamheden uit te voeren, is het noodzakelijk om Teamviewer*software te downloaden en te starten. Klik hiervoor op de onderstaande knop. Het bestand moet u vervolgens uitvoeren/installeren. Vervolgens Teamviewer opstarten en het ID dat in uw scherm verschijnt doorgeven aan een medewerker van ons ondersteuningsteam.

Ondersteuning op afstand software downloadenOndersteuningssoftware om met het systeem te verbinden

*TeamViewer is een programma dat ons ondersteuningsteam gebruikt om een verbinding te kunnen maken met uw computer.